Tuesday 28 October 2008

Tisdagstema: Grå (Tuesday's Theme: Grey)

Fog
366 challenge: 196 Fog

I am trying out a new challenge today. Tuesday theme is another blogg challenge, I see popping up here and there. I am amazed by all the lovely people that I "meet" through all challenges I participate in, you have no idea how you make my day with your kind comments. :)

This week's theme is grå, which is Swedish for the colour grey. My contribution shows the view from my bedroom window, a grey foggy morning in February this year, when I lived in Edinburgh. I really miss the beauty of the Edinburgh New Town. It was an amazing thing to have right outside your window.

If you want to view more Tisdags tema contributions, please view here. (vill du kommentera på svenska är du välkommen att göra så.) :)

34 comments:

Anonymous said...

Wow! Lovely photo! =)

Rajson said...

Välkommen tillbaka? till Tisdagstemat!
Kan riktigt känna Edinburgh stämning genom ditt ljuvliga foto!
Har bara varit där en gång men jag åker gärna tillbaka!
Ha det gôtt!"

Victoria said...

Wow, vilken bild full av stämmning! Jag får känslan av att jag tittar ut genom ett fönster i en gammal engelsk herrgård, det är som i början av boken Jane Eyre, tycker jag.
366-utmaningen hade varit kul att vara med på, men nu är det på tok för sent. Jag får väl vara med nästa år, om det blir något.

Mia said...

*fniss*, har jag varit med förrut?

Det är mer än vad jag minns själv. Ordlös onsdag var jag ju med på, men tisdagstema tror jag inte jag har provat nån gång.

:)

Roligt att vara med i alla fall.

Edinburgh är fantastiskt vackert..

Malin said...

Vilken fin och stämningsfull bild! Skulle gärna åka till Edinburgh trots att det ser lite grått ut!

Anonymous said...

Snygg bild, oh betydligt snyggare fönster än mitt. Nja mitt fönster syndes ju inte äns när jag tänker på det, var ju bara den grådammiga rutan...hihi.

Tack för titten på mitt bidrag.

Välkommen åter, oh ja jag lär väl slinka in här igen.

Tjillevipp från Anki

Anonymous said...

Det är en underbar bild. Högsta betyg ifrån mig. Hälsningar / ela

Lillie plein damour said...

Men vilken underbar bild Mia.
Jag tänkte skicka en sak med posten, men jag tror inte att adressen som jag har är den rätta.
Kan du messa den gumman?
Kram Kram J

Anonymous said...

Åh...men du så vacker bild...riktigt nice... m mmm så är det du..

Anonymous said...

Jättefin bild! Edinburgh är en fin stad, där var jag för 25 år sedan när jag tågluffade i Storbritannien. Jösses, vad tiden går..../Anette

Petchie75 said...

Jättefint foto, jag kan riktigt föreställa mig en grå och fuktig skotsk vinterdag... Härligt!

Anonymous said...

Vilken vacker bild:-)
Öppnar hela sitt hjärta för mig.
Ha de fint tjingeling

Anonymous said...

Vackert och lite kusligt

Anonymous said...

Oh, så underbart att vakna till den utsikten! Härlig bild!
Tack för titten in till mig!

Annika said...

Vilken OTROLIGT vacker bild, Mia!!
Superfint som förmedlar en magisk stämning. I am impressed!!

Mita said...

Ditt träd är verkligen grått,härlig inramning.Ha en trevlig vecka.

Anonymous said...

Vilken UNDERBAR grå bild!

Anonymous said...

Det var en väldigt fin bild. Den gillar jag!

Ha det bra!

Annette

Ninni said...

Det är nåt vajsing med min uppkoppling så jag får inte upp dina bilder. Har provat ett antal gånger...provar igen sen för Edinburgh vill jag självklart se. Har varit där några gånger och gillar verkligen staden.
Vi ses igen!
Ha en skön kväll!
Kram Ninni

Anonymous said...

Oh what a lovely view to wake up to! A nice soft grey mood!

Last weekend I visit Stockholm. I live in middle of Sweden,Sundsvall-
Have a nice evening

Lotta 8`) said...

Mycket trevlig premiär! Underbart foto - du är allt duktig med kameran du! ha det gott 8`)

Anonymous said...

Verkligen ett jättefint foto!!
Stämningsfullt=)
Ha det så bra!
=)

Anonymous said...

Åh, vilket vackert foto och vilket jättetjusigt fönster! :-)

Anonymous said...

Såååååååååå fint foto! Vilken utsikt!! Det spelar ingen roll att det är lite grått och disigt. Jag gillar verkligen det spretiga trädet.

Svar: Vi åker garanterat till Möja nästa sommar. Det blir tredje gången gillt!

Pia said...

Underbar bild! Skön stämning!! ha det gott!

Linda Judd said...

Mia, I've just been browsing back at some of your many pictures and posts. I can't tell you how much I enjoy reading what you write, and seeing the beauty of your photography. I guess I'd have to say, yours is my favorite 366 blog. You have such a wonderful eye for photos, and such an appealing style and voice in your writing! Keep up the good work!

Anonymous said...

Jag har inga ord för att beskriva, wowwwww.

Anonymous said...

Vackert foto!

Tack för raderna hos mig!

Anonymous said...

Mycket vackert och stämningsfullt.

Anonymous said...

Vilket härligt kort

Anonymous said...

WOW - vilken VACKER bild! Hoppas att du har en bra dag!

Photos by Storm said...

Vilken vacker bild med det diset genom fönstret/Lis

Mia said...

Alla: Tack för att ni lämnade en kommentar, värmande och sååå kul att kika runt på era bidrag! :)

victoria: Det är en jättekul utmaning med mysiga och engagerade deltagare. Häng på nästa år! :)

linda: Thank you, thank you, thank you!! You have now idea how happy you just made me there.. I really enjoy visiting your blog as well! *oh, and I just noticed your "window"* :)

Ninni said...

Äntligen så verkar det ha ordnat sig...nu kan jag se dina fina bilder. Jättevackert! Ett sånt vackert fönster skulle jag gärna vilja ha i min bostad.
Kram Ninni