Friday 3 October 2008

Ordering food from a 3year old

Photobucket

Have had a really good day today. A lot of work, but the children are still half sedated by their cold, so they have been very quiet and playing nicely all day.

It isn't always the easiest to play with your little sister. J loves playing with her 6year old brother, but she is not always contributing to the plot, but goes in her own direction.

Sorry all english speaking visitors, today I just have to post a little conversation I overheard in Swedish and it is impossible *for me* to post this in English:

J står med litet block och penna i handen och låtsas vara en servitris.

J: "Vad du vill ha?"

C: Pannkakor, tack. Det skulle vara gott!

Servitören tystnar och verkar drömma sig bort lite. C tittar bedjande på mig.

Jag säger till J: Du kan ju fråga hur många?, för att hjälpa den något oerfarne servitrisen på traven.

J: Ehhh...
*J tänker lite*....med tlååbevvys (strawberries)

C: Men, hur många vill du ha, how many...?

C *utbrister sen irriterat*: Äh, jag kan vara frisören!

J: Nej, jag e frisölen!

och så lite tjafs om det här en stund. Sen ger sig kunden.

C: Ok, men hur många vill du ha då? (han inser inte att han plötsligt tar beställning av servitrisen)

J: 100

C: Men då får ju mamma steka pannkakor hela dagen!

J *fnissande*: Sticky pannkakor!

C *suckar uppgivet* "Ska vi leka med lego?"

J: Jaaaaaa!

Have a great Friday evening!

4 comments:

Unknown said...

I'm laughing out loud :D

Johanna said...

Otroligt fin blogg. Jag råkade bara hitta hit av en slump. Tråkigt att du valt att inte skriva om ditt privatliv. Men om det hänt något tråkigt så förstår jag. Du har ett otroligt öga för foto iallafall. Otroligt vackra bilder. Hurra för dig!

Ha en bra helg!

Johanna

Luxlatte said...

Sötungar, skönt att du slapp 100 pannkisar;-) Kram

Mia said...

dossis: fniss

Johanna: Tack snälla för din fina kommentar. Vad glad jag blir! Jag ska titta in hos dig också.
Hoppas du hade en fin helg också!

luxlatte: Fniss, ja *pust* det hade varit i det värsta laget, trots att jag e pannkaksmästare här i huset. ;)