Tuesday 6 January 2009

Winter

Icy pond

Today's Tuesday Theme is winter. What winter looks like where we live and what we do on a wintery day. I wish I could say that a typical winter's day is full of snow and that we are out playing, but it's not. We are happy if we get frost or the occasional halv inch of snowfall. So, this photo, which I took on an outing in December, is quite typical of a very wintery day here.

We were amazed by the ice on the pond, the weather was crisp, the sky was blue and we had a great walk in a park. On our way home, we stopped by Starbucks and had some lovely coffe/hot chocolate.

To view more wintery contributions, please click here.

22 comments:

terricreates said...

very nice Mia, I really like how the ice has captured the leaves inside. Wow if we could only get a side view to make it 3-D.

Candyce said...

Beautiful picture. I will share my winter shot at the next snow storm (maybe today) I love the reflections in the water/ice

Anonymous said...

Tack för kommentaren hos mig, barnen gillar snön:) Din bild ger mig en kjänsle av höst:)

PatB said...

Wow Mia, I love this... your composition and exposure is just excellent!

Pat

jo said...

Nice shot, Mia. Winter here is much more drab.

Anonymous said...

Hallå!
Härlig vinterbild!
eva b

Anonymous said...

snyggt!!!!där var det fruset!

Anonymous said...

Beautiful light and composition. Definitely says "winter".

Anonymous said...

Nature provided you with excellent composition - this is beautifully set up! Beautiful image!

~Val said...

This is lovely. I really like reflection pictures and this one is unexpected.

You can have some northern Illinois snow, if you'd like... :-)

Anonymous said...

Mia, I love the reflection of the stick, the smoothness of the ice, and everything else about this photo. Great job.

mljrbg said...

The reflection in this photo really captured my attention. Lovely photo.

Anonymous said...

Visst önskade man sig vinter på ett vis,fast ibland blir det tvärtom.
Vinter=snö? Inte alltid...

Underbar bild!
Hej från mig!

Maria Berg said...

Hej,
jag :; på att också gå med i 365 utmaningen, jag fundera lite till.
Murgrönan är den inte vintergrön? Förlåt vill inte ta bort ditt goda humör men jag undra bara.

Maria

Mia said...

Maria: Vad spännande! :) Ang. murgrönan, det är mycket som är grönt här i London över vintern och murgrönan är ju ständigt grön, men denna "ranka" var alldeles ny och hade växt över ett ställe som det inget fanns på tidigare. Och med dess nya ljusgröna blanka blad, såg den definitivt ut som ett nytillskott i trädgården.

Fast jag ska villigt erkänna att jag inte kan ett smack om blommor och växter, så förvänta dig inte någon kunskapsspridning inne på min blogg. ;)

Fredrika said...

HEjsan, så roligt att du blev nöjd med husen! De är ju sååå fina. Har sålt alla nu så jag fick inget själv. Har dock ett jättehus av den allra största modellen. Men några småhus till bordet blev det inte. Men det är såå kul att höra av alla nöjda kunder!
/fredrika

Anonymous said...

Tjusig vinterbild!
Kallt och isigt!

Låter spännande med en 365-dagars utmaning! Finns det någon länk hos dig, eller?!?!?

Anonymous said...

A perfect photo for a perfect winter's day!

Anonymous said...

Very cool photos! I definitely feel the cold!!

Anonymous said...

Tack snälla för krya på dig hälsningen!!
Jag blir så nyfiken på var du bor, Starbucks och ett grönt löv...?
Kika gärna in på inlägget jag gjorde idag, kanske har du egna erfarenheteroch tips?
Ha de bra!

Anonymous said...

Tack för krya på dig hälsningen!!
Kika gärna in till mig och läs inlägget från idag, du verkar ha erfarehet (kanske tips..?)

He en fortsatt bra dag!

Anonymous said...

Tack snälla för tipsen!

Så kul att läsa, typiskt att jag är överhopad av jobb för tillfället, nu vill jag bara kolla bloggar, vilka inspirationskällor!

Så kul att ha tagit steget och testa något nytt!
Dottern har planer på att söka jobb i London med en tjejkompis till sommaren då de tar studenten.
Hur trist som helst om hon flyttar, men då kan jag ju hälsa på, OFTA...
Jag och hon har förresten tänkt åka till London i april, hon var där i somras men jag har aldrig varit där så det ska bli så kul!

Ha en jättebra dag!